onsdag 7 december 2011

Månadens Utmaning, Julkort i blått.

Jösses, jag har haft så mycket beställningar på julkort nu sista tiden att jag knappt haft tid till att pyssla med annat. Än mindre några kort till mig själv! Men nu hade Månadens Utmaning en utmaning där man skulle skapa ett julkort i blått, med ett fönster på och det ville jag haka på.

Jag har stansat ut mitt fönster med Spellbinders i olika storlekar för att få en slags ram runt själva fönstret. Plasten i fönstret kommer från ett clearstampark (man tager vad man haver) som jag embossat snöflingor på. Blev sådär extra juligt. :) Stickles och pearlmaker runt om.

Löven är från början vita som jag stansat ut från ett vanligt cc-papper. De har jag sedan sprutat blå glimmermist på och stämplat med blå text. Tyvärr hade de inte torkat ordentligt innan jag stämplade så texten flöt ut lite..
Blommorna har jag limmat små glaspärlor på samt målat med vit cracklepaint. Och så lite stickles. Allt för en snöig och frostig känsla.
Såhär ser insidan ut. Texten och hörnen är embossade med vitt på det mörkblå pappret.
Lilla söta Tilda har jag satt på en snöhög. Det ser ni va!? ;)

Follow DeadUntilDark Pysslar.

4 kommentarer:

  1. Detta är nog det vinnande bidraget,
    skitsnyggt (ursäkta uttrycket)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Härligt vintrigt julkort!
    Jättefint med ramen runt fönstret! :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så fint du gjort.Den vita texten på svart är bara såå ursnyggt!!
    Tack,för du deltar hos Månadens Utmaning och Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Superfint kort och klart du har fixat kraven! Tack för att du bidrar till Månadens Utmaning.

    SvaraRadera

Följ min blogg här:

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...