lördag 12 januari 2013

Ruskigt snygg tag.

Ja men precis så kände jag när jag gjort den, att jäklar så snygg den blev! :D
Jag gjorde den på en av våra tisdagsträffar. Använde samma teknik som jag gjort på kortet jag hade med i Inzpiratidningen, det har jag för tusan glömt att visa er!! Fler blogginlägg väntar med andra ord. ;)
Iaf, här är min tag. Gjord med de läckra Timpan-stämplarna jag önskade i födelsedagspresent, och fick av mamma. 


Jag började med att stämpla och distressa fågeln med genomskinligt pulver på den vita tagen. Därefter färgade jag in tagen med distressdynor. Eftersom färgen inte fäster på den redan embossade fågeln så förblir den vit.
Efter det stämplade jag texten och swirlsen runt tagen. Lät allt torka ordentligt. Sedan embossade jag med text och genomskinligt pulver över hela tagen och fick till en otroligt snygg effekt. Tycker iaf jag! :) Till sist har jag sprayat med pearlmist över allt för att det ska skimra läckert.

 

Follow DeadUntilDark Pysslar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ min blogg här:

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...