fredag 13 augusti 2010

Bokmärke - Utmaning Pysseltagen.

(Klickbar bild)

Här är mitt bidrag i tävlingen hos Pysseltagen.
Man skulle göra ett bokmärke som man sytt på, så jag satte mig vid mammas gamla apparat och sydde fast stämpeln. Det är mitt första bokmärke!

Ni ser väl att Tilda blåser sömnstoft så att man ska sova gott efter att man läst i sin bok!? ;)

Jag valde att göra ett väldigt platt kort så att man inte förstör boksidorna.
Baksidan av kortet har jag gjort med den nya textstämpeln jag visade er i förra inlägget. Så snygg! Den är även använd på framsidan, under det röda lagret, fast det syns nog inte så bra..
Jag arbetade in distress - antique linen fram och bak för att få den färgen jag ville ha. Maskade så att jag fick färgen runt Tilda utan att förstöra henne.
Fjärilarna är utstansade och chalkade.
Bokstäverna är stämplade en efter en med distress - vintage photo och sedan utklippta och påklistrade.

Follow DeadUntilDark Pysslar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ min blogg här:

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...