söndag 1 juli 2012

Scrap-perras sommarutmaningar.

Scrap-Perra har roliga sommarutmaningar som pågår i juni och juli. Jag köpte mig ett kit i shabby shic stil. Massa massa fint fanns däri. :)

Mitt första kort med katter på var ett beställningskort. Det gjorde jag till tävlingens 2:a utmaning - bingo. Jag valde första lodräta raden som var stickers (siffrorna), rosor, pärlor, band/spets. 2 mönstrade papper skulle användas från kitet och 2 av rutorna, jag valde rosorna och bandet från kitet.



Detta är ett glassigt bidrag, det ser ni va?! ;) Utmaning nr 3. Temat var glassigt. Jag tänkte genast på frostigt, isigt och så på färgerna på en Twisterglass, min favorit.
Tagen har jag torrembossat, och så smetade jag med embossingdyna på den släta sidan på embossingfoldern. På så sätt kunde jag vrmembossa med glittrigt pulver (bridal) på hela tagen. Den glittrar så läckert, men tyvärr var det svårt att få med på bild. Sedan har jag använt mycket stickles, glimmer glam, glimmer glaze, glimmer mist. Från kitet skulle man ha med minst en sak, jag valde pärlorna på fågelburen och bandet (som från början var vitt men jag färgade det med glimmer mist).


Follow DeadUntilDark Pysslar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ min blogg här:

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...