söndag 27 juni 2010

Kort till min syster.

Klickbara bilder.

Min syster är inte den där typen som gillar såna här saker, trodde jag. Hon frågade mig härom dagen när det var hennes tur att få ett handgjort kort av mig!? Såklart jag vill göra ett kort till min syster. :) Bad henne säga två färger. Det blev svart och rött.
Och ikväll så satte jag mig ner och knåpade.
Eller ja, stämpeln gjorde jag för några kvällar sedan. Det tog mig fyra försök (kvällar) innan jag blev nöjd. ;) Vet inte om det syns men på vingarna har jag lagt både blå och vit stickles för att få lite genomskinlig känsla.

Kanterna är rispade med en edge scraper.
Jag lade på en av mina kakservetter som legat ett tag i en låda. Tänkte att det vita kunde bryta av snyggt mot det mörka.
Jag har lagt ett svart spetsband tvärs över kortet.
"Världens bästa syster" är en stämpel jag köpte just för Sandras skull. Det är stämplad med silverfärg på en tag som jag målat svart. Satte ett litet band i den och knöt en rosett och så på med lite strass och halvpärlor.
Fjärilen är utstansad i det röda pappret med min MS. I love it! Den är chalkad med svart i kanterna och så på med svarta halvpärlor.
De gröna bladen har jag målat med Promarker. De är egentligen höstgula, men det passade knappast på det här kortet. Rosenknopparna är också målade med Promarker, de var rosa innan.







Follow DeadUntilDark Pysslar.

3 kommentarer:

  1. Hej, jätte fint kort! Jag gillar att du använder lager på lager. Och fjärlien - i love!
    Däremot kan jag känna att din tag blir lite platt på just detta kort, det hade varit schysst om den hade haft lite mer effekt, som tex en annan färg eller också rispade kanter..

    Kom och tänka på Tim Holtz när jag såg kortet, du kanske skulle gilla hans stil?!
    http://www.timholtz.com/vid_distressink.htm

    Han har supermkt bra tips o trix på sin hemsida, under demos!

    Hoppas din syster blir glad för kortet! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Fru Horn!
    Så kul med kritik. Det uppskattas!
    Tittar på kortet nu igen och ser att jag håller med dig. Tagen känns lite tråkig. Tror absolut att det hade sett bättre ut med rispade kanter eller liknande för mer effekt.
    Hade en idé om att chalka med samma silvriga stämpeldyna som jag använde till texten, men jag var rädd att det inte skulle passa in i helheten så då lät jag tagen vara.

    Ska kika på sidan. Tack för tipset! :)

    SvaraRadera
  3. Jag bara ÄLSKAR kortet. Tusen tack syster yster. Men jag älskar ju naturligtvis inte kortet lika mycket som jag älskar dig ;P

    SvaraRadera

Följ min blogg här:

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...