fredag 2 juli 2010

Födelsedagskort till mamma.




"When you're with family you are family. Family love."
Kände för att göra något annorlunda kort. Inte så likt de andra jag gjort. Det blev ett mer avlångt då jag tänkt sätta det i en orkidéväxt.
Det är väldigt snabbt och enkelt gjort detta kortet.
Klippte till grunden i den storleken jag ville ha. Gjorde kanterna ojämna med en mönstersax. Sedan är de chalkade med en brun (vintage photo) distressdyna.
Skar till det mönstrade pappret i storleken jag ville ha och satte på. Det är ett genomskinligt papper så det blev mer levande på och inte så stelt. Tyckte texten blev så fin till då kortet är till underbara mamma. På med halvpärlor i ena hörnet.
Siffrorna är tagna från ett ark jag hade. Lade på kopparstickles och 3d-lack för snygg effekt.
Denna gången rispade jag kanterna på tagen. Grattisstämpeln är egentligen en "Grattis önskar" men jag satte en tejpbit över "önskar" när jag stämplade på färgen. När jag skulle stämpla tagen så drog jag bort tejpen så då var det bara "Grattis" kvar med färg på. ;) Även där är kanterna chalkade med distressdyna (victorian velvet och fired brick) och det är även de färgerna jag arbetat in över tagen. Knöt på en rosett. Klart!

Grattis mamma på födelsedagen!

Follow DeadUntilDark Pysslar.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar detta kortet. Färgerna är underbara. Du är mycket duktig för att inte ha hållt på länge alls.
    Man ser att du utvecklas snabbt, till skillnad från vissa andra i din omgivning som försöker men det ser inte så bra ut.... Men smaken är som baken.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, kul att du tycker om det.
    Jag tror nog att vi alla gör så gott vi kan, ibland blir det bra och andra gånger lite mindre bra. :)

    SvaraRadera

Följ min blogg här:

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...